TitreIntitulé completPériodeType de programmeContact BOREALien(s)
DRIVERDeterminism of the recruitment of bivalves submitted to environmental and anthropogenic constraints.2012 to 2016InternationalFrédéric OLIVIER, Tarik MEZIANE
PROCARDYARole and diversity of planktonic prokaryotes in macroalgae degradation2013 to 2014National/RegionalDominique LAMY, Cédric HUBAS
PARAPETIHydrological Balance, biological quality and water management in the Bolivian Chaco.2013 to 2016InternationalMarc POUILLYhttp://www.bolivie.ird.fr/recherche/projets-de-recherche/environnement-et-ressources/parapeti
ISLAYCharacterization and role of fungal metabolome in interactions between laminar and their endophytic fungi (program SIC EC2CO, CNRS-INSU)2014 to 2016National/RegionalCédric HUBAS, Tarik MEZIANE
MicroBEMicrofluidic of epilithic Biofilms : Impact of chlordecone2015National/RegionalCédric HUBAS, Dominique LAMY, Tarik MEZIANE, Najet THINEY
OBLTBinational Observatory of Lake Titicaca (OBLT) 2015 to 2019InternationalXavier LAZZARO
Bioindication mangroves /Defining bio-indicators in mangrovesDéveloppement de l’indicateur DCE « Mangroves »2015 to 2021National/Regional
PRIVARCPRIVARC Plasticité du recrutement des bivalves Arctiques2016 to 2017InternationalFrédéric OLIVIER
SCUBAStructuration des CommUnautés Bactériennes de biofilms de récifs Artificiels2016 to 2017National/RegionalDominique LAMY, Cédric HUBAS
HULKFunctional Chloroplasts inside Animal cells: cracking the puzzle2016 to 2019EuropeanCédric HUBAS
TRECHEcologie Trophique de l'espèce invasive et ingénieur Crepidula fornicata2016 to 2019National/RegionalCédric HUBAS
BIO-TideThe role of microbial biodiversity in the functioning of marine tidal flat sediments2017 to 2020EuropeanCédric HUBAShttp://bio-tide.eu
IMPAICIMPacts Acoustiques sur les Invertébrés de la baie de Saint-BrieuC2018 to 2021National/RegionalFrédéric OLIVIERhttps://www.liabebest.org/projets/impaic